Kaan Kural: “Espor pazarının iş hacmi 1 milyar dolara yaklaştı”Espor pazarının ülke ekonomisine katkısının büyük olduğunu ifade eden Espor Yorumcusu Kaan Kural, şöyle konuştu:“2015 yılı itibari ile ABD'de oyun prodüksiyon bütçeleri toplamda Hollywood'u geçmiş durumda. Konu eğlence üretmek ve dünyalar yaratmaksa, bunu Hollywood'dan daha büyük bir oranla yapıyor artık oyun dünyası. ABD'de espor, eğlence sektöründe en hızlı yükselen, en fazla yatırım çeken alan. Bugün Kuzey Amerika'daki spor işletmeleri birer birer espor takımlarını satın alıyor. Daha 2 yıl önce 1 milyon dolar sermaye ile kurulan takımların 20-30 milyon dolara büyük gruplar tarafından satın alındığını görüyoruz. Canlı yayın sözleşmeleri, profesyonel ürün satışları ile takımlar profesyonel birer yapıya ve gelir modeline kavuşmuş durumda. Time Warner grubu 24 saat yayın yapan bir espor kanalı açtı. ESPN'in sahibi olan Walt Disney grubu mobil dijital yayınlarda güçlenmek için Bamtech'i, Amazon grubu ise Twitch'i satın aldı. Sadece işin yayıncılık tarafına yapılan bu üç yatırımın değeri 3 milyar doların üzerinde. Türkiye'de oyuncu kitlesinin 33 milyon, maddi genişliğin ise 1 milyar dolar olduğu söyleniyor, ama bunun hızla arttığını her geçen gün gözlemliyor ve ölçümlüyoruz.”Hakan Baş: “Kişilerin sosyalleşmesi espor ekosistemi sayesinde modern çağa uygun bir şekilde evriliyor”Espor alanındaki girişimlerine değinen BAUSuperMassive eSports Kurucu Ortağı Hakan Baş ise şunları kaydetti: “Geleneksel görüşün aksine, kaybedildiği varsayılan sosyalleşme ve insanlar arası iletişim, espor ekosistemi sayesinde modern çağa uygun bir şekilde evrilmekte. Bugün ülkemizde bile bir oyun finali için 15 bin bilet 2 saat içinde tüketiliyor ve bu gençler saatlerce bir stadyumu doldurup coşkuyla sosyalleşiyorsa, bu, espor sayesinde oluyor. 2024’te espor’un olimpiyatlarda olması bekleniyor. Bu, aslında espor’dan çok olimpiyatlara fayda sağlayacak, çünkü olimpiyatların izlenme oranları artacak. İlgi çekmek isteyen organizasyonlar, şirketler, film yapımcıları, hatta diğer spor branşları hep espor ile beraber neler yapabiliriz diye kafa yoruyorlar. Zaten bir oyunun finali dünyada Super Bowl’dan sonra en çok canlı izleyici tarafından takip edilen müsabakaysa, çok da söylenecek bir şey yok. Espor tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişmekte olan bir sektör. Biz de burada doğru zamanda doğru konumlanarak 2 sene önce BAUSuperMassive’i kurduk ve 4 sezonda 4 final oynayarak sektördeki en güçlü oyuncu konumunu kazandık.”