*Ağustos’ta meclis tatil edildiBüyükşehir Belediye Meclis toplantısı Başkan Vekili Osman Toprak Başkanlığında yapıldı. Belediye ve halk otobüslerine serbest binen yolcular için biniş başına 0,30 kuruş gelir desteği verilmesi kararı alınırken, CHP’li Yılmaz Kireç ve Osman Toprak arasında cemaat-tarikat tartışması yaşandı. Yılmaz Kireç, “Haznevi tarikatının olduğu yere imar izni verdiniz, orada külliye yapılmaktadır. Lütfen bunlara dikkat edelim Cemaatlerle vakıflarla bu ülke yönetilmez” deyince Osman Toprak, “Biz hiç kimseye arazi vermedik. Belediye imar planı ihtiyacı doğrultusunda imar planı yapmıştır” dedi. Kireç’in, “Zirvenin olduğu yeri de verdiniz, Haznevi tarikatına da verdiniz, kaçak kuran kursuna da verdiniz” sözleri üzerine Toprak, “Biz mülkiyet sahiplerine göre işlem yapmıyoruz.” dedi. OTOBÜSLERE GELİR DESTEĞİBüyükşehir Belediyesi özel halk otobüsleri ve Gazi Ulaş’a, serbest kartla binen vatandaşlarla ilgili gelir desteğinde bulunacak. Bununla ilgili gündem maddesi dün Büyükşehir Belediye meclisinden geçti. 1.7.2019 tarihinden itibaren yıl sonuna kadar özel halk otobüsleri ve belediye otobüslerine ücretsiz ve indirimli binişlerden dolayı 0,30 kuruş gelir desteği verecek. Gündem maddesi meclisten oy birliği ile geçti.KİREÇ:LÜTFEN TARİKAT VE CEMAATLERE DİKKAN EDİNGündem dışı söz alan CHP’li meclis üyesi Yılmaz Kireç, “Biliyorsunuz 24 yıl önce Bosna’da bir katliam oldu. Bosnalı kardeşlerimize buradan tekrar başsağlığı iliyorum. Birde pazartesi günü 15 Temmuz. Demokrasiye bir darbeydi. Bu darbeye bütün toplum kesimleri hep birlikte karşı çıktı. Fakat şunu görmekteyizki hala cemaat ve tarikatlardan medet umanlar bu cemaat ve tarikatlara Haznevi tarikatının olduğu yere imar izni verip ve büyük bir külliye yapmaktadır. Yani 15 Temmuz’un hükümetiniz döneminde cemaatlere verdiğiniz destekten dolayı bu seviyeye geldiğini görmekteyiz. Lütfen bunlara dikkat edelim, cemaatlerle vakıflarla bu ülke yönetilmez. Onlara da bu desteği belediye olarak vermeyin” dedi.TOPRAK:SOYKIRIMI ŞİDDET VE NEFRETLE KINIYORUZOsman Toprak ise, “Öncelikle kınamalarınıza aynen iştirak ettiğimizi bildirmek istiyorum. Avrupanın göbeğinde yıllarca Bosnalı müslümanlara yapılan soykırımı bizde şiddetle ve nefretle kınıyoruz. Allah bir daha o günleri göstermesin. Orada vefat edenlere Allah’tan rahmet diliyorum ve acılarını paylaşıyoruz. 15 Temmuz Türkiye’de demokrasi tarihinin en kara günlerinden bir tanesi. 20. yüzyılda eli kanlı bir terör örgütü tarafından ülkemizin yönettimine el konulmak adına milletimize ait uçaklarla, uçaksavarlarla, silahlarla yine Türkiye Cumhuriyetinin üniforması adı aldında, asker kisvesi altında teröristlerin yapmış olduğu darbe teşebbüsünü şiddetle ve nefretle kınıyoruz. İnşallah ülkemiz o günleri tekrar yaşamaz. Bu arada İstasyonda hizmete giren 15 Temmuz Demokrasi müzemizi görmeyenlerin görmesini tavsiye ediyoruz” diye konuştu.İMAR DÜZENLEMESİ İHTİYAÇ DOĞRULTUSUNDA YAPILMIŞTIRToprak, Kireç’in tarikat ve cemaat eleştirisine de yanıt vererek şunları söyledi:”Söylediğinizi kesinlikle kabul etmiyoruz. Biz hiç bir zaman, hiç bir gruba ayrıcalık ve özellikle destek olmadık. Olması gereken işlemler yapıldı. Bahsi geçen yerle alakalıda oradaki imar düzenlemesi ihtiyaç doğrultusunda yapılmıştır onuda özellikle belirtmek istiyorum” dedi.KİREÇ::10 TANE YERİ SAYARIMKireç tekrar söz alarak, “10 tane uygulama verebilirim. Zirvenin olduğu yeri de verdiniz. Haznevi tarikatınada verdiniz, kaçak kuran kursuna da verdiniz bu şehirde cinsel istismarında olduğunu da gördünüz”dedi. Osman Toprak bunun üzerine, “Biz kuran kursuna falan hiçbir şey vermedik” dedi. Kireç, “Burası vermedi ama göz yumdunuz” dedi. Toprak, “Göz yumma yok” dedi. Kireç ise, “Haznevi tarikatına neye dayanarak 67 bin m2 yer veriyorsunuz?” diye sorunca, Toprak, “Kim vermiş?” diye sordu. Kireç, “Kaçak mı ,imar izni var m?” diye sorunca Toprak, “İmarı planı yapılmış, satın almışlardır. Bunun belediyeyle ilgisi yok” dedi. Kireç ise,”Bakın 15 Temmuzu hep birlikte yaşadık. Siz hala tarikatlarla cemaatlerle ilgili düşüncelerinizin adını koyamıyorsunuz, söyleyemiyorsunuz. Bu ülkeye tarikatın biri gider, cemaatin biri gelir biri gelir aynı işi yapar. Türkiye demokrasiyle yönetilen bir ülkedir, demokrasiye sahip çıkalım diyorum” dedi. TOPRAK:MÜLKİYET SAHİPLERİNE GÖRE İŞLEM YAPMIYORUZToprak, “Bizde demokrasiye sahip çıkalım diyoruz. Ama olayları da çarpıtmayalım. Biz hiç kimseye arazi vermedik. Belediye imar planı ihtiyacı doğrultusunda imar planı yapmıştır. Kalan kısmı hazineden şahıstan alınmıştır. Biz onu bilemeyiz. Mülkiyeti de kimindir onuda bilemeyiz. Biz mülkiyet sahiplerine göre işlem yapmıyoruz” dedi.Mecliste Ağustos ayı meclisinin tatil edilmesi de oylandı. Teklif karar oy birliği ile kabul edildi. Mecliste bayramda belediye otobüslerinin üretsiz olarak hizmet vermesiyle ilgili maddede teklif karar olarak oy birliği ile kabul edildi. Meral KINACILAR