Gazetemiz Yönetim Kurulu Başkanı Ökkeş Özekşi’nin Haftaya Bakış Köşesi’nde gündeme getirdiği konuların doğru ve yerinde bir tesbit olduğunu dile getiren Girişken ve Çeliktürk, “Önlem alınmadığı takdirde sorunlar daha çok artacak, durum daha da kötüleşecektir. Uçak seferlerinin azlığı, uçak biletlerinin pahalılığı,ikinci sınıf servis ayrı bir sıkıntı. Gaziantep’in böyle sahipsiz hale gelmesini biz anlayabilmiş değiliz” dediler.GİRİŞKEN:HALA VAKTİMİZ VARMimarlar Odası Gaziantep Şube Başkanı Özgür Girişken, şehrimizin, yıllar süren imar politikalarındaki hatalar sebebiyle gerek hava kirliliği gerekse iklimsel olarak sis ve toza karşı savunmasız hale geldiğini söyledi. Girişken, “Özellikle kuzey batı rüzgarlarının kesilmesi Gaziantep’in hakim rüzgar yönü ancak güney rüzgarlarına açık hale gelmesi sirkülasyonu sağlanamaması sebebiyle yaz kış bu sorunları yaşıyoruz. Doğrusunu söylemek gerekirse hala vaktimiz varken 100 yıl önce Prof Jansen’in gördüğünü bizim de görmemiz ve bu doğrultuda hareket etmemiz gerekiyor” dedi.BURALARDA YAPILAŞMA DURDURULMALIŞehrin batı kanadında Primamell çevresi, İkonova tarzı yapılar, TRT arazisi gibi o bölgede çok fazla yapılaşma ve müdahale, çok fazla imar tadilatı yapıldığını belirten Özgür Girişken, “Metro çevresinden üniversitenin arkasındaki yapılaşmaya kadar birçok alanda eski hatalar tekrarlanıp devam ettiriliyor. Bunların bir an önce durdurulması gerekiyor. Son yıllarda en büyük mücadeleyi aslında bu şehrin batısında yapılan imar tadilatlarına karşı verdik. Ne yazıkki pek çoğunda başarılı olamadık ve bunun sonuçları işte bu tür doğal afet diyebileceğimiz meselelerle kendini daha fazla göstermeye başladı. Bu daha çok artacaktır. Daha da kötüleşecektir. Bu hatadan dönülmesi lazım ben Ökkeş beyi de bu konuyu tekrar gündeme getirdiği için tebrik ediyorum. Umarız Gaziantep kamuoyu da konunun ciddiyetinin, ehemmiyetinin farkına varıp bu konuda daha yüksek sesle konuşmaya başlar” diye konuştu.KİMSE SORMUYOR, SORGULAMIYOR‘Gaziantep’in böyle sahipsiz hale gelmesine biz anlayabilmiş değiliz’ diyen Girişken, “ Gerçekten uçak seferleri çok azaldı özel havayolları Atlas jet ve Onur air Gaziantep’e uçuşlarını kesti şu anda Gaziantep’e çok daha az sayıda sefer düzenleniyor bunlar yüksek ücretli ve hem de hiç iyi olmayan uçaklar ve ikinci sınıf servislerle gerçeleştiriliyor. Bunun gerekçelerini, sebeplerini hiç kimsenin sormaması, sorgulamaması ve iyileştirmeye gidilmemesini bizde anlayamıyoruz. Büyük bir sorun” dedi. ÇELİKTÜRK:15’ER KATLI BİNALAR DİKİLDİİnşaat Mühendisleri Odası Gaziantep Şube Başkanı Gökhan Çeliktürk, uzun süredir bu sıkıntıları söylediklerini, özellikle Sof’tan gelen Gaziantep’in havasının kesilmemesi gerektiğini dile getirdiklerini söyledi. Çeliktürk, “Kentimiz rüzgarı oradan alıp pis havayı çukurdaki bölgedeki yerleri sirkülasyonla dağıtıyordu. Ama şimdi biz o bölgeye 15’er katlı binalar diktiğimiz için ister istemez şehrin havasında bir sıkıntı oldu. Bunu gözle ve o bölgede yaşayan insanlarda söylüyor. Özellikle Metronun karşı tarafında oturanlar havalarının kesildiğini eskisi gibi rüzgar esmediğinden bahsediyorlar. Yani o yazıyı çok önemsiyorum eline kalemine sağlık Ökkeş Beyin. Gerçekten çok güzel bir noktaya değinmiş. İşte biz imarları imar bölgelerini açarken biraz daha bilimin ışığında ilerlersek daha yaşanabilir bir kent olma yolunda büyük bir yol kateteriz diye düşünüyorum.” diye konuştu. HAVALİMANINDA O KADAR TADİLAT YAPILDIHafta sonu Ankara’ya 3.5 saat rötarla gittiğini anlatan Çeliktürk, “Avrupa’daki havaalanlarında gözgözü görmese hatta 5 metre ötesini bile görmeseler elektronik cihazlarla çok rahat piste iniyorlar, kalkıyorlar, karlı havalarda iniyorlar. Yani bizim Gaziantep’te niye böyle bir şey olmasın? O kadar tadilat yapıldı. Bir başı ile diğer başı arasında kod farkı var dediler, yenisi yapıldı yine aynı sorunları yaşıyoruz. Hatta geçen hafta uçağın bir tanesi piste inmiş indiği gibi geri kalkmış, Adana’ya inmiş insanlar rezil olmuşlar, Adana’dan buraya otobüslerle gelmişler. Yani Gaziantepliler bunu haketmiyor. Ortadoğunun başkenti diyoruz, ihracatta belli rakamlara ulaştık ,marka şehir olduk diyoruz ama bu marka şehre yakışır bir havaalanı da yapmamız gerekiyor” dedi.UÇAK BİLETLERİ NİYE BU KADAR PAHALI?‘Uçak biletlerinin niye bu kadar pahalı olduğunu gerçekten merak ediyorum’ diyen Çeliktürk, “Uçak biletleri Adana’da neredeyse yarı fiyatına. Oda İstanbul’a gidiyor aradaki mesafe bir şey değil. Yani bu bilet fiyatlarındaki endeskler nedir çok detaylı bilgim yok ama Gaziantep’in bu kadar yüksek fiyatlı uçması çokta adaletli değil. Artık biz, sisten ve hava koşullarından dolayı uçakların iptali ve diğer şeyleri yaşamak istemiyoruz. Sonuçta teknoloji olarak elimizde her türlü imkan var onu kullanmamız gerekiyor” şeklinde konuştu. Meral KINACILAR