İyi ki de üç beş yer görüşmüşsün yaz yaz bitiremedin!
Aman iyi ki turizm okuyorsun başka da yazdığın birşey yok!
Hrrrrrrrr tepeme geliyor. Duyuyorum dediklerinizi. Konu yetiştiremiyorum... Makinemiyim ben ayol.
Zaten sevgili gazetem de beni kandırdı. Duygularımla oynadı. Hani sempozyumlar hani toplantılar. Hani seminerler hani hani.. Hadi sosyalleşme vakti gelsin artık. Köreldim ben evde.
Sabah kalk Başpınar'a yaylan. Akşam herkesin karnını doyurmanın verdiği o derin hazla evin yolunu tut. Sıfatı mı seçtim!
O yüzden mazi kalbimde derin yaradır mevzusundan , geçmişte büyüttüğüm anılarımı size aktarıyorum. Hiç yoktan iyidir.
Ama bu hafta sonu Alaçatı'da olacağım. Sayfa sayfa döktürüceğim size. Konserler, beachler, brunchlar soluksuz yazacağım.
Şimdilik Büyükada'yla idare edin :)
Büyükada planı ilk ortaya çıktığı vakit saçmaladım! Bildiğin saçmaladım.
'Neyle gideceğiz' dedim. 'Yüzerek ' dediler alay ettilerrrrr ühühüh.
'Arabayla olmaz mı' dedim. 'Sana küçükken dört bir tarafı denizle kaplı yere ada denir diye öğretmediler mi?' dediler.
Mantıken algılıyamadığım yerdi bir zamanlar. Adada evler nasıl yapıldı, eşyalar nasıl getirildi. Derin mevzular yazın google öğrenin aaaa.
İstanbul'dan kocaman bir gemiye biniyorsunuz adını unuttum. Bir kaç tane adayı geçip bir limana yaklaşıyorsunuz.
Büyükadanın limanı.
Liman küçük ama gemiler kocaman. Deniz taksileri, tekneler, kayıklar gırla hemde çok şekerler.
Hemen önünüze faytonlar geliyor. Tabi ben araba bekliyorum hala ama :)
Biniyorsunuz başlıyorsunuz boylu boyunca adayı gezmeye.Tepelere tırmanıyorsunuz.
Her tarafta köşkler var. Adayı himayesi altına almışlar. Açık hava müzesi gibi. Çam ağaçları gölge yapmış.
En tepeye çıktığınızda göz kamaştırıcı bir güzelliği seyre dalıyorsunuz.
Derin bir mavilik sağın boğaz, solun küçük küçük adalar. Biblo gibi duruyorlar. Biraz yukarısında dağların arasından uzanmış kocaman
tarihi bir manastır. Tarih fışkırıyor.
Tam aşağısında nokta gibi insanlar. Sahilin kenarında hareket halindeler sürekli.
Ama en şanslısı biziz dört bir yanımız İstanbul. Boğaz gözüne gözüne giriyor. Sonra hafif bir meltem çıkıyor.
Seni çevreleyen çam ağaçlarından kozalaklar düşüyor.Yuvarlanıp boğaza gidiyor.
Hazır faytondan inmişken , biraz yürümeye başlıyoruz.Kültür mozaiği köşklerden uzaklaşıp dik bir yamacın başına geliyoruz.
Meğersem tepede dilek dilemek için bir kilise varmış. Racon farklı burada.
Eşeklere biniyorsunuz. Yoksa adamın canı çıkar. Dakikalar süren eşek keyfinden sonra kilisiye varıyorsunuz.
Mum alıyorsunuz ve dilek diliyorsunuz. Başlıyorsunuz dua etmeye.
Kilisenin içi çok cafcaflı. Papaz korkutucu sakallarıyla kimseyle muhattap olmadan önümüzden geçiyor. Saygı duy papaz efendi!
Sonra bir ağacın altına gidiyoruz. En tepede sandığımız yerden de tepedeymişizde haberimiz yokmuş.
Dengeni yitirsen yuvarlanıp gidecekmiş gibisin. Aman dikkat!
Bu sefer sırtını diğer tarafa çeviriyorsun.
Güneş batmak üzere turuncu bir mavilik sarıyor etrafı. Alacalı bulacalı. Ağaçların serinliği mehtabın güzelliği şiir tadında Büyükada.
Tekrardan eşeklere atlayıp atıyoruz kendimizi aşağılara. Bir arkadaşımızın köşküne misafirliğe gidiyoruz bu sefer.
Bahçesinde palmiye ağaçları, ön tarafta sınırsız İstanbul boğazının önünde duran kocaman bir havuz.
Yine tepedeyiz ama tam uçurumun ucundayız.Yüzüyoruz.
Hava da hafif kararmaya başlamış. Gri bulutları aydınlatan köprünün ışıkları , İstanbul'un telaşı.
Havuzdan çıkıp bahçenin dimdik merdivenlerinden denize iniyoruz. Martılarla eğleniyoruz. Ve yemek vakti.
Bahçede mangal , İstanbul en uysal haliyle senin dizinin dibinde. Küçük kızı büyükada ise daha bir çekici.
Film tadında geçen günümüzü yemekle sonlandırıyoruz.Ve dönüş için bir deniz taksisine atlayıp İstanbula dönüyoruz.
Tanrının bize sunduğu armağanlarıdır böyle yerler. Dibine kadar tadını çıkartmakta bu işin bize düşen görevi.
Avare eder buralar adamı , ömrünü uzatır.
Büyükadanın makyajını İstanbul yapmış. Ama karmaşık huzurunuda buradan çalmış.
İstanbul'u seyretmek ve doğanın mucizesini doya doya yaşamak istiyorsanız hemen Büyükada derim.
Buralara kaptırın kendinizi ,atlayın faytona, tam gaz büyükada....