1. HABERLER

2. GÜNCEL

3. Gaziantep'e turist akını
Gaziantep'e turist akını

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin "lokomotif kenti" Gaziantep, son aylarda yerli tursitlerin gözde şehirleri arasında olmaya devam ediyor.

A+A-

Tarihi ve mutfağıyla seneler boyunca çeşitli geleneklerin harmanlanmasıyla zenginleşen Gaziantep, yerli turistlerin akınına uğradı. Yerli turistlere rehberlik eden Alkan Şişli, ilk olarak şehrin değerleri arasında yer alan Mozaik Müzesi, Antep’in Kalesi ve şehir ile özdeşmiş çarşılarını anlattıklarını söyledi. Şişli, tursitlerden gelen ‘hangisi daha iyi?’ sorusunun kendisini zorladığını vurgulayarak, “Gelen misafirlerde ‘hangisi iyi’ kaygısı oluyor. Evet. En iyi yer burası, buradaki 5 bin dükkan” dedi.

TUR İLE GELMİŞLER

Tur Acentaları’nın düzenlemiş olduğu tur ile İstanbul’dan Gaziantep’e gelen Dilek Ümer, “ Gaziantep’in kendine has bir dokusu olduğunu söyledi. Ümer, “Çarşılarını çok beğendim. Hem tarihi olması hem yöresel olması bakımından. Yanlız biraz kirli gibi geldi.  Biraz daha temizliğine dikkat dilirse müthiş bir yer Antep. Çok mutluyum buraya geldiğim için. Avrupa’da ve dünyada da bir çok yer gezdim. Burası çok hoş kendine has ve egzantrik”  dedi.

YEMEKLERİ ÇOK GÜZEL

Bursa’dan gelen Yusuf Hepdiken ve İstanbul’dan gelen Serdar Taşaoğlu, Antep’in yemeklerine dikkat çekti. Taşaoğlu, “Güneydoğu turundayız. Gaziantep, gayet güzel bir şehir. Tarih dokusu bizi etkiledi. Tarih kokuyor buram buram. Yemekleride çok güzel, kebapları da.  Yuvalama Çorbası’nın tadına baktım çok beğendim” diye konuştu.  İstanbul’dan Antep’e gelen Aysel Altun, “Yemekleri tattık çok güzeldi. Kale’den başladık. Güzel bir yer isteyerek geldik, zevk almaya bakıyoruz” diye konuştu.

GİDİN, GÖRÜN VE TADIN

Almacı Pazarı ve çevresinde bulunan esnafların hepsi kendi rızkını kazanmaya çalışıyor diyen Şişli, “Bazı esnafların şansı var çünkü onlar sosyal medyada ön plana çıkıyor. Bazıları yerel halk arsında ünlü. O yüzden yer önerme tavsiyesi uygun değil, o zaman buraya gelmenin bir anlamı yok. Ben diyorum ki, gidin, görün, tanıyın, esnafla sohbet edin, zaten buradaki fiyatlar ortalama aynı. Buradaki fiyat farklarını da anlatmaya çalışıyoruz. Mesala; salça. El emeğiyle yapılmış bir ürün olduğunu anlatıyoruz. Yerel ürün almalarını tavsiye ediyoruz ve her çeşitten almalarını. Çünkü ihtiyaçları olmayan şeyleri aldıklarında kullanmıyorlar. Zaten esnaflarımız bu konuda çok bilinçli. Buraya gelen tursitler bir süre sonra esnafla iletişim kuruyor. İstanbul’a, Ankara’ya ve İzmir’e kendi ürünlerini gönderiyorlar. Bazen para almadıklarını biliyorum esnafların, parası yetişmiyor ya da kartı çalışmıyorsa sonra gönderirsiniz adresimiz numaramız belli zaten, diye. Bu ahilik ile ilgili kültürel bir değer bir rehber olarak bunları da anlatmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

ESNAFLARI SEVİYORLAR

Turistlerin esnaftan büyük ilgi gördüklerini anlatan Şişli, "Turistler esnafı seviyor, muhabbetlerini seviyorlar. Büyükşehirlerden gelen insanlar, bu ilgiyi ve samimiyeti AVM’lerde göremedikleri için, tebessüm ediyorlar, mutlu oluyorlar. Ben onları teşvik ediyorum. Gidin sokaklarda gezin, kaybolun, yolu bulamayın ve gidip esnafa sorun. Gerekirse o esnaf dükkanını bırakıp sizi getirir. Belli bir rotayı takip edersen bir tad alamazsın şehirle özdeşleşemezsin. Endişe duyuyorlar ‘ya kaybolursam’ diye, ‘korkmayın herkes Türkçe biliyor’ diyorum. Esnaf size ‘bıttım’ diyecek, siz ona menengeç. Böylece farkında olmadan o şehirle ilgili bir kültürü de öğrenmiş olacaksınız. Tabi ilk başta anlamakta zorluk çekilecek. Karşıdaki kişi de anlatacak” ifadesini kullandı.

BÜTÜN USTALAR BİR DEĞERDİR

Gaziantep lezzetlerinden en çok hangileri tercih ediliyor sorusunu yönelttiğimiz Şişli, "Biz şunu talep ediyoruz. En değişik yemek hangisi onu yiyin. Ali Nazik, tabi güzeldir ama ‘Küşneme’ gördüğünde bu nedir, bunu yemeliyim demelisin. Önceden dayattığımız şunu yiyin durum söz konusu değil. Çünkü diğer ürünlere haksızlık yapmış oluruz. Yerel birşeyi tadacaksınız sonuçta. Hepsi değerli. Missal Meyan Kökü şerbetini gördüğümde tadın diyorum. Bir tane alın beş kişi tadın siz karar verin güzel mi değil mi? sonra baklavacıları gördüğümüzde bir tanesine girin bir porsiyon alın tadına bakın sonra gidin başka bir ustanın baklavasının tadına bakın. Buradaki esnafların hepsi 50-60 yıllık, üç nesildir baklava yapıyorlar. Bir kişi bütün şehri temsil etmez. Bütün ustalar bir değerdir onlarında tanınması lazım. Bana buradan şunu aldım şunu yedim çok beğendim çok güzel dediklerinde ben çok mutlu oluyorum” dedi.

ANTEP, ZENGİN BİR KÜLTÜR

Turistlere Gaziantep’in tarihi değerlerinden Mozaik Müzesi, Antep Kalesi ve kalenin içinde bulunan Gazi Şehrin, kahramanlık müzesi olan Panaroma’dan  bahsettiklerini anlatan Şişli, "Gaziantep zengin bir kültüre sahip. Kentin bazı kültürleri yok oluyor ama farklı kültürlerle de ayakta duruyor.  Esnaf kültürünün, 10 yıllık veya 100 yıllık bir kültür olmadığını, seyahat ve turisttik dergilerde gördüğümüz bir değer olmadığını vurguluyoruz. 300-400 yıllık bir kültürden bahsediyoruz. Bazen Gafgaflar Çarşısı’nda Takunya yapan esnaflara denk geliyoruz. Gerçi bir tane usta var yapan. Bunları anlatıyoruz” dedi.

ÖN YARGILARINIZI KIRIN

Kentin zengin bir kültürü olduğunu tanıtım için bazen zamanın kısıtlı geldiğini söyleyen Şişli, “Gönül isterdiki, mağaralarda çalışan ustlarımızın yanına gidip sohbet edelim, çaylarını içelim. Bu sayede Antep’in farklı kültürlerini de tanıtalım ama zaman kısıtlı. Tura katılıyorsanız meraklı olmalısınız. Gittğiniz yerden anılarla dönün. Ve en önemlisi ön yargılarınızı kırın” LEYLA ÖZEKŞİ POLAT

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.