Gazetecilere ilgi büyük
Güzelbey icraatlarını ve yapacaklarını anlattı
Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, gazetecilerle öğle yemeğinde buluştu. Her girdiği platformda yeniden Büyükşehir Belediye Başkanı adayı olmayacağını dile getiren Güzelbey bunu bir kez daha ima ettiği yemekte, 2013 yılının Büyükşehir Belediyesi’nin projeleri açısından son yılı olduğunu kaydetti ve kendisi için önem arz eden projeler hakkında bilgiler verdi. üzelbey, Kamil Ocak Stadyumu’nun yerinin de camii yapılacağı söylentilerine açıklık getirerek, “Görevim süresince orada meydan dışında bir şey yapılmasına müsaade etmem” dedi. Gazetemizin dünkü manşeti hakkında da açıklamalarda bulunan Güzelbey, “Bu gibi çalışmalarda böyle şeyler olacaktır, böyle çalışmalarda taksim bile kapatılabiliyor” ifadelerinde bulundu.
Kentin en büyük sorunlarının başında ulaşımın geldiğini kabul eden Güzelbey, İbrahimli tramvay hattının ihalesinin yapıldığını ve Mart ayında çalışmaların başlayacağını belirtti. Ulaşımda tek kart ile dolmuş, otobüs ve tramvaya binilmesini sağlayacak düzenlemede de sona yaklaşıldığını kaydeden Güzelbey, doğalgazlı otobüslerin de mart ayında şehir içi ulaşımda kullanılmaya başlanacağını açıkladı.
YIPRANMA PAYI HAYIRLI OLSUN
Gazetecilere bir yemek veren Güzelbey, “Bu sene 52.’sini kutladığımız çalışan gazeteciler gününü kutlamak üzere bir aradayız. Birçoğunuzun duyduğu güzel bir haber vererek başlamak istiyorum, dünkü TBMM’den geçen yasa ile gazetecilere de yıpranma payı hakkı gazetecilere de uygulanmış olacak. Ben bu yasanın hayırlı olmasının diliyorum. Vatandaşı bilgilendirmek için yapılan görevin kutsal olduğuna inanıyoruz ve bu açıdan gazetecilerin yaptığı işi hayırlı bir iş olarak görüyoruz. Bu vesile ile 10 Ocak Gazeteciler Günü’nü kutluyorum.” şeklinde konuştu.
EN BÜYÜK SIKINTI ULAŞIM
2013 yılının kendileri açısından projelerin son yılı olduğunu kaydeden Güzelbey, “Bunun sebeple hızlı bir şekilde Gaziantep’i daha da güzelleştirmek ve eksik projeleri tamamlamak için uğraşıyoruz. Bu çerçevede önem verdiğimi 3-4 projeyi tekrar gündeme getirmekte fayda görüyorum. Bunlardan birisi Gaziantep’in ulaşım konusudur. Bütün metropollerde olduğu gibi şehrimizin de ciddi bir ulaşım sorununun olduğunu kabul ediyorum. Son yaptığımız düzenlemelerle hem yol açısından, köprülü kavşak açısından hem de toplu taşıma açsından çok kısa sürede Gaziantep’in ulaşımla ilgili sorunları asgariye inecektir. Bildiğiniz gibi şehrimizde şu anda 15 civarı köprülü kavşak bulunuyor. Bu köprülü kavşak olmasaydı şehrimizin trafik durumu ne olurdu, bunu değerli hemşerilerimin takdirine bırakıyorum. Gaziantep’in ulaşımının çözümünde ana noktanın toplu taşıma olduğuna inanıyoruz. Bu toplu taşımanın da ağırlığının raylı istem olması gerektiği konusunda birçok kimsenin hemfikir olduğunu biliyoruz. Bu çerçevede 9 Ocak tarihinde İbrahimli etabının ihalesini yapmış bulunuyoruz. Mart ayı İbrahimli etabının çalışmalarının başlayacağını ve 2013 sonu itibariyle de İbrahimli etabının biteceğini söylemek istiyorum. İbrahimli etabının bitmesiyle birlikte şu anki taşıdığımız 40 bin yolcu sayısını 75 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra Gatem Küsget, Organize Sanayi tramvay hattının son noktasına gelmiş bulunuyoruz. Protokoller son aşamasına geldi, yakında oranın da kazması vurulacak. Daha önce de söylediğimiz gibi o güzergah devlet demir yolları ile ortaklaşa yapılacak. Mevcut tren hattının yanından inşaat yapılacağı için kamulaştırma ve kazma işi olmayacak ve işler hızlı bir şekilde tamamlanacak. Bunlar tamamlanınca Gaziantep’te 120 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz.” dedi.
DOĞALGAZLI OTOBÜSLER MART’TA GELİYOR
ALLEBEN GÖLETİ’NDE TAM GAZ DEVAM
MEYDANDAN BAŞAK BİR ŞEYE İZİN VERMEM
TAKSİM BİLE KAPATILABİLİYOR
FADILOĞLU DİYALOG KURACAK
Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, “10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü” münasebetiyle verdiği kahvaltıda Gaziantep’te görev yapan basın mensuplarıyla bir araya geldi. Dülük Mesire Alanı’nda bulunan Türkiye’nin en büyük biyolojik göletinin yanındaki Göl Cafe’de basın mensuplarıyla birlikte kahvaltı yapan Başkan Fadıloğlu, basının herkesin yanında ayrı bir öneme sahip olduğunu dile getirdi. TBMM Genel Kurulu'nda, sigortalı lehine düzenlemeler içeren görüşmelerin de kabul edilerek yasalaşmasıyla ilgili konuşan Fadıloğlu, basın mensuplarının yıpranma payının iade edildiğini belirterek bu yasanın basın mensuplarına hayırlı olmasını diledi.
YIPRANMA HAKKI İADE EDİLDİ
Kahvaltıda basın mensuplarının “10 Ocak çalışan gazeteciler günü”nü tebrik eden Fadıloğlu, “Yıllardır tartışılan, daha önce gündemde olan, sonra gündemden çıkarılan ancak şimdiki parlamento tarafından yeniden gündeme getirilen yasa sayesinde basın mensuplarının yıpranma paylarının yeniden iade edilmesi gündeme geldi. Bu düzenlemenin bütün basın mensuplarına hayırlı olsun diyorum. Basının özgür olmadığı bir yerde demokrasinin tam manasıyla çalışması mümkün değil. Ancak demokrasinin de ne kadar çalıştığını sizin yorumunuza bırakıyorum. Gelişen ve değişen dünyanın içinde hep birlikte el ele verip güzel işlere imza atacağımıza inanıyorum.” ifadelerinde bulundu.
GAZETECİLELERLE DAHA SIK BİR ARAYA GELECEK
Basın mensuplarıyla bundan böyle sadece gazeteciler gününde değil, daha sok bir araya geleceklerini kaydeden Fadıloğlu, “Gazetecilerin zor şartlar altında doğru ve tarafsız haber yaparak halkı bilinçlendirdiğini biliyoruz. 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü münasebetiyle burada bir aradayız. Aslında bu tür toplantıları yılda bir kez değil de, sürekli yapmamız gerekiyor. Bundan sonraki süreçte de bu tür programlarımızı süreklilik hale getirmeyi umut ediyoruz. Sizler her zaman vatandaşlarımıza doğru haberi sunmak için var gücünüzle çalışıyorsunuz. Bu nedenle de basının hepimizin yanında ayrı bir önemi var. Hep birlikte şehrimizin kalkınması adına güzel işlere imza atmaya devam edeceğiz. Programımıza iştirak ettiğiniz için hepinize çok teşekkür ediyorum. 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nüzü bir kez daha kutluyorum” dedi. Fadıloğlu konuşmasını ve kahvaltısını tamamladıktan sonra basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi ve basın mensupların günün anısına küçük hediyeler takdim etti.
REKTÖR GELİŞMELERİ ANLATTI
Gaziantep Üniversitesi Rektörü Yavuz Coşkun, ekip olarak Gaziantep Üniversitesi’ni bir dünya üniversitesi haline getirdiklerini söyledi. Gaziantep Üniversitesi Seyirtepe Restoran’da gazetecilere verilen yemekte konuşan Rektör Coşkun, Gaziantep’te görev yapan gazetecilerle her zaman bir araya gelmeye çalıştıklarını belirterek, yapılan mesleğin zor olduğunu ancak buna rağmen görev alan her gazetecinin görevini layıkıyla yerine getirmeye çalıştığını söyledi. Prof. Dr. Coşkun, daha sonra slayt eşliğinde üniversitede yapılan çalışmalar ve son durum hakkında bilgiler verdi.
ÖNEMLİ İŞLER YAPIYORUZ
Rektör Coşkun, ekip olarak Gaziantep Üniversitesi’ni bir dünya üniversitesi haline getirdiklerini belirterek, “Üniversitemizde çağa uygun bilimsel gelişmelerin önünü açmak, toplumsal yaşamla, kentle bütünleşmeyi sağlamak, öğrencilerimizin koşullarını geliştirmek, üniversitenin çok yönlü standartlarını yükseltmek için mevcut koşullarımızın üstüne yeni tuğlalar ördük. Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın koşullarının geliştirilmesinin bilimsel araştırma geliştirme ve öğretim potansiyellerinin yükseltilmesi için gerekli olduğunu düşünerek fiziki imkanlarımızı arttırdık. Kapalı Spor Kompleksi’ni açtık, Kongre Merkezi’ni bitiriyoruz, öğretim üyesi yemekhanesini hizmete sokuyoruz ve Oğuzeli Meslek Yüksekokulu’na yeni bir bina kazandırdık. Disiplinler arası bilimsel yaklaşımların yaşadığımız dünyayı anlamada ve geliştirmede gerekli olduğunu düşünerek yeni lisansüstü programlar açtık. Çağımızın bir enformasyon çağı olduğunu bilerek öğrencilerimize toplumda iletişimin anlamını sorgulamaya, incelemeye ve araştırmaya davet ettik ve ‘İletişim ve Toplumsal Dönüşüm’ yüksek lisans programını hayata geçirdik” dedi.
ÖĞRENCİ ALACAĞIZ
Şubat ayında programlara öğrenci almak üzere ilana çıktıklarını ifade eden Coşkun, “Gaziantep’imizin mutfak kültürünü geliştirmek ve bunu bilimsel bir standartta ele alarak toplumsal bir farkındalık oluşturmak için ‘Gastronomi ve Mutfak Sanatları’ yüksek lisans programını açtık. Önümüzdeki dönemlerde de kent ve toplum ilişkilerinin geliştirilmesi için ‘Kentleşme ve Toplumsal Entegrasyon’ yüksek lisans programını, çağımızın gereklerinden olduğunu düşündüğümüz ‘İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı’ yüksek lisans programını, kültürel yaşamımızı zenginleştirmek ve farklı edebiyat birikimlerini anlamak ve bilgi birikimine katkıda bulunmak için ‘Karşılaştırmalı Edebiyat’ yüksek lisans programını, geleceğe sağlıklı uzanmak için ‘Tarih’ doktora programını ve iş hayatındaki gelişmelere katkı sunmak amacıyla da ‘İngilizce İşletme’ yüksek lisans programını hayata geçiriyoruz. Öğrencilerimizin mesleki uygulamalara hazırlıklarını eksiksiz bir şekilde tamamlamaları için Mühendislik Fakültemizde intörnlük uygulamasını devreye soktuk. Üniversitenin topluma katkı sunması ilkesinden hareketle Suriyeli göçmenlerin koşullarının iyileştirilmesi için de harekete geçmemiz gerektiğini düşündük. Göçmen kamplarında Toplumsal Duyarlılık Projeleri kapsamında öğrencilerimizle göçmenleri bir araya getiriyoruz. Onlara resim, müzik, Türkçe gibi alanlarda eğitimler vererek yaşamlarında etkili olmaya toplumumuzla ilişkilerini güçlendirmeye çalışıyoruz. Ayrıca Coşkun Aral’ın desteğiyle çekilen bir belgeselle de yaşamlarını toplumumuzla paylaşmak istiyoruz” diye konuştu.
FİZİKİ YAPI ÇOK ÖNEMLİ
Fiziki yapıya da büyük önem verdiklerini hatırlatan Prof. Dr. Coşkun, “Son 4 yılda fizik, kalite, toplumla bütünleşme, eğitim sağlık vb. her alanda 2-3 kat büyüyen ve artık ‘büyük ve kaliteli’ üniversite kimliğini kazanmaya başlamış GAÜN, önümüzdeki dönemde bir dünya üniversitesi olma yolunda ilerleyecektir. Parlayan yıldız Gaziantep Üniversitesi’nden daha çok parlayan yıldız Gaziantep Üniversitesi’ne doğru koşar adımlarla yola devam etmeye çalışacağız” şeklinde konuştu.
ŞEHİTKAMİL İLÇESİ DE YEMEK VERDİ
AK Parti Şehitkamil İlçe Başkanı Hasan Coşkun, '10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü' nedeniyle öğlen yemeğinde basın mensuplarıyla bir araya geldi. Kırkayak Antep Evi'nde verilen öğlen yemeğine, AK Parti Şehitkamil İlçe Başkanı Hasan Coşkun, Başkan Yardımcıları İbrahim Halil Şimşek, Mehmet Nuri Turan, Sedat Arıkan, Nurettin Şavkır, Eray Cinpolat, Suat İpar, AK Parti Gaziantep Kadın Kolları Başkanı Hülya Kılıç ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Coşkun, gazetecilerin zor şartlar altında özverili bir şekilde çalıştığını, bunu da halkın haber alma özgürlüğünü alabilmesi için yaptığını söyledi. Coşkun, tüm gazetecilerin gününü kutlayarak, hayatlarında başarılar diledi. MAHMUT ÖZKILIÇ- MUHARREM TÜRKOĞLU
Çalışan Gazeteciler günü nedeniyle, Belediyelerin yanı sıra Gaziantep ve Zirve Üniversitesinin gazetecileri unutmadı. Büyükşehir Belediyesi, Şahinbey, Şehitkamil Belediyelerinin yanı sıra, Gaziantep ve Zirve Üniversiteleri’nin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri düzenlemesi ve hediyeler vermesi ve icraatları anlatması dikkat çekti.Güzelbey icraatlarını ve yapacaklarını anlattı
YIPRANMA PAYI HAYIRLI OLSUN
EN BÜYÜK SIKINTI ULAŞIM
DOĞALGAZLI OTOBÜSLER MART’TA GELİYORUlaşım sorununun sadece tramvay ile çözülmeyeceğini de söyleyen Güzelbey, “Yeni aldığımız doğalgazlı otobüsler mart ayı sonu itibariyle şehrimizde hizmete başlayacaklar. Ulaşımda bir bütünlük sağlanması için dolmuşçular, halk otobüsleri ve belediyelerle bir bütünlük salandı diyebiliriz. Yani vatandaşlar tek kart ile ister dolmuşa ister otobüse isterlerse de tramvaya binebilecek. Bununla ilgili düzenlemelerde son noktaya geldik. Dolmuşçularla da şu anda anlaşmış gibi görünüyoruz. Umarım vazgeçmezler ama vazgeçerlerse de kendileri bilirler, biz yolumuza devem edeceğiz. Mutlaka onları da düşünmek zorundayız ama Gaziantep halkını daha çok düşünmek zorundayız. Şuna inanıyorum ki gaziantep2in ulaşımında gözle görülür bir değişiklik yaşanacaktır.” diye konuştu.
ALLEBEN GÖLETİ’NDE TAM GAZ DEVAMAlleben Göleti’ndeki çalışmaları da büyük bir hızla devam ettiğini belirten Güzelbey, “Alleben Göleti’nde su kayağı tamamlanmak üzere, ışık ve renk gösterileri yapılıyor, restoranlar, halka açık mekanlar olmak suretiyle Alleben Göleti şehrimizin bir cazibe merkezi haline gelecektir. Erikçe’de de çim kayağı çalışmamız son aşamasına geldi. Bunun yanı sıra kültürel ve sosyal projelerimize büyük bir hızla devam ediyoruz.” ifadelerinde bulundu.
MEYDANDAN BAŞAK BİR ŞEYE İZİN VERMEMBiz gazetecinin, Kamil Ocak Stadyumu’nun yerinin cami yapılacağına dair sorusu üzerine Başkan Güzelbey, “Biz görevde olduğumuz süre içerisinde Kamil Ocak Stadyumu’nun yerine bir kütle yaptırmayız. Ben gerekirse kendim oraya gider eylem yaparım ama görevim süresince stadyumun yerine bir kütle yaptırmam. Daha önce de söylediğimiz gibi şehirler meydanlarıyla anılırlar, biz de buraya bir meydan yapmak düşüncesindeyiz. Oranın en uygun hali meydan olmasıdır. Yani stadyumun yerinin meydan olacağını daha önce de söyledik, şimdi de yineliyoruz. Oraya başka bir şey yapılmasına müsaade etmeyiz.” açıklamalarında bulundu.
TAKSİM BİLE KAPATILABİLİYORGazetemizin dünkü manşetiyle ilgili de açıklamalarda bulunan Güzelbey, “Maanoğlu Köprüsü civarında bir düzenleme yapıyoruz. O düzenleme kapsamında çalışma alanının etrafına bir baraka paravan çekildi ve çalışma alanı kapatıldı. İnsanların yürümesi için de dubalar kondu. Burada bir süre bu şekilde deva etmek durumundayız. Çalışma yapılan alanda bu gibi şeyler olabiliyor. İnsanlar çalışma yapabilmek için taksim’i bile kapatıyor.” dedi.