*Kamulaştırmayı vatandaşların yüzde 97’siyle anlaşma yoluyla yapmışız, çatıya çıkıp kiremit atan yok*Bizim pazar yerlerimiz tanzim satış gibi çalışıyor domatesin en pahalısı 3 liraya satılıyor *Yeşilvadi başta olmak üzere 606 park yaptık, şimdi Yamaçtepe Tabiat Parkını açıyoruz*Şıh Cami’nin oradaki meydandaki dükkanlarda sabaha kadar uygun fiyata beyran, katmer, tulumba tatlısı, nohut dürümcü, ciğer kebabı satılacak*En iyi müzik aleti çalanları, sesi güzel olanları keşfedeceğiz. Bu alana da ciddi bir yatırım yapacağızŞahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, mahalle bazlı kentsel dönüşüm modeliyle sadece Türkiye’de değil, dünyada örnek olduklarını, kamulaştırdıkları ve yıktıkları konut sayısıyla Brezilya gibi bir devleti bile geride bıraktıklarını söyledi. Ak Parti Şahinbey ilçe Başkanı Hasan Teke ile birlikte Gazetemizi ziyaret eden ve Yönetim Kurulu Başkanı Ökkeş Özekşi’ye yeni dönemde yapacağı projeleri anlatan Tahmazoğlu, kentsel dönüşüm, park projelerinin yanısıra eğitim, kültür ve sanat ağırlıklı çalışmalara daha çok ağırlık vereceklerini belirtti. Tahmazoğlu ayrıca artık yatay mimarinin temel prensipleri olacağını belirtirken, yeni imara açılacak alanlarda 1 emsali geçmeyeceklerinin de altını çizerek, “Kentsel dönüşüm yaptığımız alanların tamamında yatay mimari ve yöresel mimari izini taşıyan konutlar yapacağız” dedi.YATAY MİMARİYE DİKKAT EDECEĞİZŞahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, yeni dönemde de vizyon projlerine devam edeceğini söyledi.Tahmazoğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımız yatay mimari konusuna dikkat edilmesi gerektiğini özellikle vurguluyor. Cumhurbaşkanımız son süreçte hem Millet bahçeleri, hem millet kıraathaneleri, hem de yatay mimari üzerinde duruyor. Bizde hem kentsel dönüşümde hem de diğer alanlarda buna dikkat edeceğiz. Yeni yapmış olduğumuz planlamalarda artık 1 emsal dediğimiz daha düşük katlı, yoğunluğu az ve yataya yayılmış bir mimari tarzını benimsiyoruz” dedi. TEMEL PRENSİBİMİZ OLACAKBunun ilk örneğini Yazıcık’ta yaptıklarını dile getiren Tahmazoğlu, “Özellikle eski Garajlar, Özdemirbey Caddesi, Dutluk’a kadar Düztepe, Dutluk arası ve Geylani mahallesine yaptığımız yeni projelerimizin hepsinde yatay mimari, yani 5 katı geçmeyen konutlar olacak. Çevre Şehircilik bakanımıza da gösterdim oda çok beğendi. Eskiden yapılanlara belki müdahale etmek zordur ama yeni yapılanlarda 1 emsal, 1.20,1.40’ı geçmeyen emsaller olacak. Yamaçtepe’de 1.40’da kaldık, bazı bölgelerdede 0.50 emsal verdik. Dolayısıyla bundan sonraki yeni yapılacak, yeni imara açılacak alanlarda da 1 emsali geçmemek temel prensibimiz olacak ve yatay mimariye hem kendi yaptığımız binalarda hem de yapılacaklarda dikkat edeceğiz” diye konuştu. BREZİLYA’YI GEÇTİKVizyon projeleri arasında yer alan kentsel dönüşüm çalışmalarının Türkiye’de değil dünyada tek olduğunu, yeni dönemde de bunu devam ettireceklerini dile getiren Tahmazoğlu, şunları söyledi:”Kentsel dönüşümün artık Türkiye’nin değil dünyanın ihtiyacı olduğunu anlatan Tahmazoğlu Kentsel dönüşümü uygulayan dünyada çok az sayıda ülke var. Mesela Brezilya’ya gittik devlet eliyle yapılan dönüşüme baktım 2 bin tane ev yıkmışlar ve 8 yıldır hale devam ediyormuş. Şahinbey’e baktığımızda Şahinbey modeli dediğimiz bir modelle hem Türkiye’ye hem dünyaya örnek bir modelleme yaptık. Şu anda Türkiye genelinde maalesef emsal artışıyla dönüşüm yapılmaya çalışılıyor. O da çok doğru bir yaklaşım değil, zaten bakanlık da şu anda buna sıcak bakmıyor, Cumhurbaşkanımızda sıcak bakmıyor. Şu anda doğru yaklaşım bizim yaptığımız, mahalle bazında yapılan. Biz mahalledeki evleri kamulaştırıp tamamen yıkarak, yeni bir plan yaparak, yoğunluğu azaltarak daha düşük yoğunluklu, sosyal alanları artıran bir çalışma yapıyoruz. Biz 10 mahallede bunu başardık ve Şahinbey’de bir çok mahalleden bize kentsel dönüşüm talebi geliyor. Bu da bu işte ne kadar başarılı olduğumuzun göstergesi.” ÇATIYA ÇIKIP KİREMİT ATAN YOKŞu ana kadar 8 bin 250 evi kamulaştırdıklarını söyleyen Tahmazoğlu, “Bunların hiçbir tanesinde problem olmamış. Gazetelere yansıyan örneğin polisiye olaylar olmamış, çatıya çıkıp kiremit atan yok. Yüzde 97’siyle zaten anlaşma yoluyla yapmışız, yüzde 3’üyle de fiyatta anlaşamamışız mahkemeye gitmişiz. Mahkemenin verdiği karar bazan bizim verdiğimizin altında çıkıyor, bazande az üzerinde çıkıyor. Bu da bizim değer tesbitlerimizin ne kadar doğru olduğunun göstergesi. Kentsel dönüşümde dünya bir model arayışında ama bizim yaptığımız model en doğru model. Çevre Şehircilik bakanımızı yaptığımız eski Garajlar olsun, Özdemirbey caddesi olsun, Geylani mahallesi olsun gezdirdik, çok yerede götüremedik. Sahada dolaştığımızda vatandaşlardan gelen talep kentsel dönüşümün devamını istiyorlar, bizde bunu devam ettireceğiz” dedi.HASTANENİN YERİ MEYDAN VE PARK OLACAKEski Garajlarda 40 metre genişliğinde yol açtıklarını ve bitmesine çok az zaman kaldığını belirten Tahmazoğlu, “İnşallah o yolu devam ettireceğiz. Özdemirbey’e bağlanıyor Özdemirbey’den de Kılınçoğlu üzüzerinden Ahmet Çelebi’ye, Tüfekçi Yusuf’a bağlayacağız. Dr. Ersin Arslan Araştırma ve Uygulama Hastanesi yıkılacak, o yıkılınca bir köprülü kavşakla Doğumevi kavşağını bay pass ederek Hürriyet caddesine bağlanması gerekiyor. O da hastanenin yıkımından sonra yapılacak. Şehir hastanesi bu yıl sonunda bitecek. Şehir hastanesi faaliyete geçtikten sonra hastane yıkılacak. Hastanenin yeri meydan, park olacak. Oraya bina yaptırtmayacağız. Yaklaşık 40 dönüm bir alan” dedi.VATANDAŞLARIMIZ MARKETTE PAHALIYSA PAZAR YERLERİNDEN ALSIN ‘Bizim pazar yerlerimiz tanzim satış gibi çalışıyor’ diyen Tahmazoğlu şöyle konuştu: ”Cumhurbaşkanımız biz bunu belli bir süre yapacağız ,fiyatlar normale döndüğünde bu işi yapmayacağız dedi. Asıl olan bu işi esnafın yapması. Biz pazar yeri esnafımızla toplantı yaptık. Bakın tanzim satış açabiliriz fakat bu işi aslolan sizin yapmanız. Fiyatları indirin, indirmezseniz biz açacağız dedik. Şu anda pazarımızda domatesi 2.5 liraya, en pahalısı 3 liraya satılıyor. Pazarcılarımız fiyatı oldukça indirdiler. Bizim pazar yerlerimiz tanzim satış gibi çalışıyor. Bir sıkıntı kalmadı. Dolayısıyla belediyelerin yeni bir yer açmasına gerek kalmadı. 12 tane pazar yeri açtık. Her yerde pazaryeri var, vatandaş da marketi pahalı buluyorsa pazar yerinden alsın.”YAMAÇTEPE TABİAT PARKINI AÇIYORUZYeni dönemde eğitime, spora,sanata daha da önem vereceklerini, öğrencilere ve hanımlara dönük yatırımları daha çok artıracaklarını ifade eden Tahmazoğlu, “Kentsel dönüşümde yapmak istediğimiz ana şeyleri başardık, artık bundan sonra onların bağlantılarıyla devamını sağlamış olacağız. Yeşilvadi başta olmak üzere 606 park yaptık, şimdi ilaveten Yamaçtepe Tabiat Parkını açıyoruz. Yeni bir piknik alanı kazandırıyoruz. Orasıda yaklaşık 1 milyon 800 bin m2. Alleben Göletinin üst tarafı, hemen Yamaçtepe’nin üst tarafı. Orayı orman bakanlığından aldık şu anda çalışmalarımız devam ediyor. İçinde spor alanları, yürüyüş yolları, gençlik kampı ve piknik alanlarıyla yine halkımızın ihtiyacını karşılayacak” dedi.BU MEYDAN SABAHA KADAR YAŞAYACAK11. 2 km restorasyon çalışması yaptıklarını, Şehreküstü’de 4, 5 mahallenin tamamını restore ettiklerini belirten Tahmazğlu, “Şu anda Mecidiye Hanı bitiyoruz. Şıh Cami’nin oraya 6 bin m2 bir meydan yaptık ve bakın bu ramazan ve bundan sonraki süreçte sabaha kadar tüm Gaziantepliler orada olacak. Altına iki kat yeraltı otopark, üstündede L şeklinde dükkanlar yaptık orada beyrancı, katmerci, tulumba tatlısı, halka tatlı, nohut dürümcüsü, ciğer kebapçısı hepsi orada olacaklar. Kahve çay mekanları, simitçi yani her kesime hitap edecek işyerleriyle sabaha kadar yaşayan bir mekan olacak. Tarihi doku içerisinde Şıh caminin ayrı bir yeri var, İstanbul’da Eyüp Sultan, Ankara’da Hacı Bayram varsa Gaziantep’te de Şıh cami var. Orası çok güzel bir meydan. Kastellerimizi hepsini günyüzüne çıkardık bir Ahmet Çelebi kaldı. İnşallah bu süreçte onuda restore ederek turizme kazandıracağız” dedi.YETENEKLERİ KEŞFEDECEĞİZBundan sonra daha çok eğitim,kültür ve sanat ağırlıklı çalışmalar yapacaklarını da kaydeden Tahmazoğlu şu bilgileri verdi:” Karataş’ta Şahinbey kültür merkezini bitiriyoruz. 35 bin m2’lik alana kurulu merkezi 15 güne kadar artık kullanmaya başlayacağız. Kültürde, sanatta kabiliyetli gençleri bulup. keşfedik orada özel eğitimler vereceğiz. Salonları sürekli onlara kullandıracağız. Halka açık konserler verdireceğiz. Çok farklı gruplar kuracağız. Mesela çocuk korosu, hanımlardan oluşan koro, belki otistik engellilerden kurulu korolar olacak. Çok farklı enstirümanları çalan yetenekler keşfedilecek. Yarışmalar yapacağız, Gaziantep’te sanat alanında örneğin en iyi bağlama çalanları, en iyi gitar çalanları, en iyi başka müzik aleti çalanları, sesi güzel olanları keşfedeceğiz. Bu alana da ciddi bir yatırım yapacağız” dedi.BİNİCİLİK TESİSİ KURACAĞIZOkullarda spora ciddi destek vereceklerini de anlatan Tahmazoğlu, “Sayın Valimiz Davut Gül, o konuda bir çalışma yapıyor biz ona ciddi anlamda destek vereceğiz Malzeme desteği devam edecek. Bu anlamdaki desteklerimiz artacak. Yeşilvadi’nin yanındaki 50 dönüm alana Binicilik tesisi kuracağız. Orada geleneksel sporlarımızı da hayata geçireceğiz. Ecdadın kullandığı birçok spor var onlarıda orada hayata geçireceğiz. Yani gönül belediyeciliği dediğimiz, insana dokunan, insanın huzurunu yaşam kalitesini artıran çalışmalara bu süreçte daha fazla önem vereceğiz” dedi. ŞIH CAMİ HAMAMININ ÖNÜNE DÜKKANLAR YAPACAĞIZObeziteyle mücadaleye devam edeceklerini anlatan Tahmazoğlu, insanlarımızın sağlıklı beslenmesi için yeni projelere de imza atacaklarını söyledi. Tahmazoğlu,”Şıh caminin oraya yöresel mekan içinde yöresel Gaziantep yemekleri yiyebileceğiniz mekan oluşturacağız. Bunu 15 gün içinde açacağız. Yöresel ürünler pahalı olmayacak. Çok uygun fiyata olacak. Bu bölgede aşçılık kursu açtık, bölgedeki tüm hanımlar yöresel yemek kursu alıyorlar. O hanımların işleteceği mekanıda hazırladık. Bir misafiriniz geldi oraya götüreceksiniz pahalıda olmayacak. Bu mekanları bölgedeki hanımlar çalıştıracak. Şıh cami hamamının önünde boş bir alan var oraya ahşaptan dükkanlar yapacağız. Orayada benzer birşeyler düşünüyoruz. küçük küçük dükkanlar yapıp hanımların bu tür şeyleri satabileceği bir alan oluşturmayı düşünüyoruz” diye konuştu.TEKE:EN RAHAT TEŞKİLAT BİZİZAk Parti ilçe başkanı Hasan Teke de, Tahmazoğlu’nun çalışmalarından halkın memnun olduğunu belirterek, “Girdiğim her sokakta, her caddede, her mahallede rahatım çünkü başkanım her tarafa dokunmuş. Yani mahalleye mutlaka bir hizmet götürmüş, hiç kimse başkanımız bu mahalleye gelmedi dokunmadı demiyor. Dolayısıyla biz çok rahat çalışıyoruz. Sanırım en rahat teşkilat biziz, biz sıkıntı yaşamıyoruz. Başımız dik, alnımız açık her yere rahatlıkla girip çıkabiliyoruz. Bizim için bu büyük bir avantaj” dedi. Tahmazoğlu ve Teke, 31 Mart seçimlerinde hedeflerinin tüm seçmenlerin oyunu almak olduğunu da sözlerine ekledi. Meral KINACILAR, Leyla ÖZEKŞİ POLAT