* Kentimizde artan hırsızlık olayları vatandaşları ve kurumları 'bu da olmaz' dedirten uygulamalara yöneltiyor. Şehrimizin birçok camisinde yaşanan hırsızlık olayı, cemaati ve cami yetkililerini çileden çıkartırken, Tarihi Handanbey Cami Hatibi ve aynı zamanda DİVA-SEN Şube Başkanı olan Ahmet Acem farklı bir çözüm buldu. Acem, “Bütün imamlar bu hırsızlık olaylarından müzdarip bir halde. Bizde bunlarla baş edecek halde değiliz. Çözümü namaz saatleri dışında caminin kapısını kilitlemede buldum" dedi. • Hırsızlık olaylarının sadece Handanbey camisine özgü olmadığını, tüm camilerde yaşandığını ifade eden Acem, " Gaziantep’teki diğer camilerde de bu gibi olaylar sıklıkla oluyor.Her hafta bir ya da iki hırsızlık olaylarının yaşandığı camide çalınmayan hiç bir şey kalmamış"edi. Tarihi şadırvan, Osmanlı Motifli 12 tane musluk, mihrab, ‘Allah’, ‘Muhammed’ yazan bakır işlemeli levha, Kuran-ı Kerim, bilgisayar, cemaatin ayakkabı ve çantalarının yanısıra, güvenlik kamerasının bile çalındığı cami, artık namaz bitiminde kilitleniyor. Caminin kapısına,"Hırsızlık olayları nedeniyle namaz çıkışı cami kilitleniyor' yazısı asıldı. KUR’ANI KERİMİ BİLE ÇALDILARHer hafta hırsızlık olayları yaşadıklarını, güvenlik kamerasının bile çalındığını belirten Ahmet Acem, "Tarihi camimizin tarihi şadırvanını ve Osmanlı Motifli 12 tane musluğunu kökünden söküp götürdüler. Mihrabın, her iki tarafında ‘Allah’, ‘Muhammed’ yazan bakır işlemeli levhayı çaldılar. Camimizin, 2 Milyar maddi değeri olan bilgisayarını çaldılar. Bayan cemaatin öğle namazının farzında, çantasını çaldılar. Her hafta iki üç defa cemaatin ayakkabısını çalıyorlar. Kur’anı Kerim-i bile çaldılar.” dedi.ŞEHRİN BÜTÜN CAMİLERİNDE AYNI DURUM YAŞANIYORHırsızlık olaylarının sadece Handanbey camiine özgü olmadığını, tüm camilerde yaşandığını ifade eden Acem şöyle konuştu: "Hırsızlık olayları sadece bizim camiye mahsus bir olay değil. Gaziantep’teki diğer camilerde de bu gibi olaylar sıklıkla oluyor. Gaziantep’in muhtelif yerlerinde sıklıkla hırsızlık olayları meydana geliyor. Sendika başkanı olduğum için imam arkadaşlarla biraraya geliyoruz. Bütün imamlar bu hırsızlık olaylarından müzdarip bir halde. Bizde bunlarla baş edecek halde değiliz. O yüzden yetkililerden bu hırsızlık olaylarına karşı duyarlı olmalarını ve buna bir çare bulmalarını istiyoruz."MECBUR KALIYORUZHandanbey Camiinin tarihi bir cami olduğunu ve turistlerin bu camiyi görmek istediğini belirterek, istememelerine rağmen böyle bir şeyi yapmaya mecbur kaldıklarını anlattı. Acem, “Turistler geldiği zaman biz burada olduğumuz zaman camiyi açıyoruz, turistleri gezdiriyoruz. Olmadığımız zamanda maalesef namazlardan sonra kapıyı kilitlemek mecburiyetinde kalıyoruz. Ne yapacağımızı şaşırdık, bizde bunu isteyerek vurmuyoruz. Ballycisi, esrarcısı gelip yatıyor, ara sokak olduğu için bu durumlar yaşanıyor. Ve buralar ihmal ediliyor. Daha dün mesela bir firma sahibinin el çantasını çalmışlar, getirmiş lavabonun içerisinde yırtıp atmışlar. Telefonunu bulduk adamı aradık geldi çantasını aldı. Bu tür olaylar burada sıklıkla yaşandığı için çare bulamıyoruz. Buna bir çözüm bulunmasını istiyoruz” dedi.TURİSTLERİN GÖRMEK İSTEDİĞİ BİR YERRehber Yaşar, Handanbey Camisi'nin tarihi önemine dikkat çekti. Yaşar, “Tarihi bir yerin bu şekilde gündeme gelmesini hiç kimse istemez. Mesela gerçekleşen hırsızlık olaylarından dolayı bir şekilde önlem alınması gerekiyor. Çok değerli bir cami, Antep harbinde Fransız askerleri bomba atıyor o bombanın şarampel parçaları sağa sola dağılıyor. Halen onların izleri duruyor. Ziyaret edilmesi gereken yerlerden bir tanesi. Ama hırsızlar yüzünden kapalı kalıyor, İmamın elinden gelen birşey yok. Bu duruma belediyeler ve vakıfların el atması gerekiyor. Burayı görmek isteyen turist o kadar çok oluyor ki biz burayı anlatıyoruz içerideki şarampel parçalarını görmek istiyorlar. Böyle bir sıkıntı var. Buranın değeri o kadar önemli ki, Fransız askeri buradan bomba atınca o bombanın şarampel parçası buradan geçen bir kadına isabet ediyor ve bu sokağa onun ismi veriliyor. İlk Topşehidi Happa Sokak ismi veriliyor. Bunu anlattığımızda daha çok merak ediyorlar. 16. Yüzyılın ortalarında inşa ediliyor, burası 450 yıllık az bir zaman değil” dedi.ANTEP’E YAKIŞMIYORMetin Başarır ise Batman'dan Gaziantep’e gezmek için geldiğini ifade ederek, "Nahoş bir durum. Antep gibi bir şehre bu tür olaylar yakışmıyor. Demin müzeyi gezdim 100 kişi giriyor, 100 kişi çıkıyor. Turistik bir yer. İsminin bu şekilde geçmesi güzel değil” dedi.ESNAFTA TEPKİSİNİ GÖSTERDİEsnaf Vakkas Eski, "Bu durumu iyi karşılayamıyoruz. Muslukları bile götürmüşler. Güvenlik görevlisi de yok. Buralara bir güvenlik görevlisi konulması gerekiyor. Hoca kilit vursa yine boş, başa çıkamaz onlarla. Ayakkabılarımız çalınıyor. Önceden böyle şeyler yoktu. Muslukların kilosonu 5 TL’den satıyorlar” dedi. GÜVENLİK ŞARTEsnaf Ahmet Çınarcı, “Burası turizm bölgesi, büyük bir güvenlik olması gerekiyor. Maalesef yoktur. Dükkanlarımızın bile hiçbir güvenliği yok. İki dükkan açılsa buradaki esnaf felç olur. Toparlanmamız bayağı sürer. Bunlara neden engel olamıyor? Benim dükkanımı burada gözlüyorlar. Gidiyorlar caminin musluğunu çalıyorlar” diye belirtti.GECE BEKÇİLERİ OLMALI Şeref Balcıoğlu, güvenlik istedi. Emniyetin zafiyetinden dolayı böyle birşey yaşandığını belirten Balcıoğlu, “Gece bekçileri yeniden gelecek demişlerdi halen 2 seneden beri gece bekçileri gelecek. Gece bekçisi mahalle bekçisi olsa buradaki zafiyette yok olur bence. Tarihi bir mekan böyle şeylerin yaşanması hoş değil. Kamerada gösteriyormuş. Ellerindeki anahtarlarla sökmüşler” diye konuştu.ESKİ ANTEP BÖYLE DEĞİLDİEsnaf Ali Kıratlı, “Camilerde hırsızlık çok. Musluklar bile çalınıyor. Artık, camileride kapatıyorlar. Camilerin işide zor halkın işide zor. İmam kilitlemede haklı. Genelde bu çalanlar Suriyeli. Ama yapacak birşey yok. Eskilerde böyle şeyler olmazdı. Bu savaş bitsede herkes ülkesine dönse. Eski Antep’ te malını mülkünü teslim et birşey olmazdı. Şimdi korkuyoruz. Yüreğimiz elimizde eve gidiyoruz.”dedi.BURASI ALLAH’IN EVİSeyfettin Taşdemir, “Biri dadanmış buraya ya teli kırıyor ya caminin içinden birşeyler çalıyorlar. Ekip yakalamış. Caminin hocası da böyle bir önlem aldı. Doğru birşey değil çünkü burası Allah’ın evi buraya gelipte hırsızlık yapılmaz. Musluklara kadar çalmışlar. Cuma günü gelip millet abdest alacak ama musluk yok ortada” şeklinde belirtti.CAN GÜVENLĞİMİZ YOK“Günlük yanımıza yüzlerce insan gelip gidiyor. Burası ibadet yeri. İhtiyacını görmek için insanlar bu camiye uğruyor”şeklinde konuşan esnaf, “Misafirler, abdestimizi alacağız namaz kılacağız, diyorlar. Buraya gelincede böyle bir manzara ile karşılaşıyorlar. Biz bunu defalarca emniyetimizi aradık sağda solda dile getirdik ilgilendiği kadar ilgilendiler arkası gelmedi. Günlük bu kadar vaka yaşanıyor, içeriden bilgisayar çalındı. Namaza gelen vatandaşların ayakkabıları çalınıyor. Bu hamam müzesinin üzerine çıkmışlar orada bira içki ve her türlü maddeyi kullanıyorlar. Kendi can güvenliğimiz yokki, bu insanlara müdahale edelim. Bu yüzden bizde korkuyoruz. Şuradaki içerideki tuvalette bulunan yardım kutusunu çaldılar. Biz iki sokak ötede yakaladık. Yani içinde arasan 2 TL ya var ya yok. Sen buna gönül indiriyorsan bizim söyleyecek şeyimiz yok. Biz rica ediyoruz. Bırakın Gaziantep halkına dışarıdan gelen misafirlere mahcup oluyoruz. Cami kilitli tarihi bir mekan sen gelen misafirin ayakkabısını şusunu busunu çalarsan vaziyet bu” diye konuştu.CAMİYE TERLİKLE GELİYORUZ Ibrahim Halil adlı vatandaşta camiye artık terlikle geldiklerini anlattı. İbrahim Halil, 'Korkumuzdan ayakkabı ile gelmiyoruz, terlik giyip geliyoruz. Geçenlerde namazdayken hırsız gelmiş ayakabıların hepsini seçmiş gördüğünüz gibi ayakkabı ile gelmiyoruz. Korkumuzdan terlikle geliyoruz artık. Hocanın içerde bilgisayarı çalındı. Hocada kapıyı kilitledi, bizde dışarıda kılıyoruz mecburen yapacak birşey yok. Hocanın yaptığı doğru içerde cihaz var onların çalınmasından korkuyoruz. Ucuz birşey de değil. Şikayetçi olanlarda var bu durumdan ama velakin yapacak birşey yok. Turistler geliyor içeriyi ziyaret ediyor, fotoğraf çekiyor ama düşünün bir hafta içinde üç hırsızlık olayı oldu. Hocada bir önlem almak zorunda kendi imkanlarıyla. Yetkililer geldi fotoğraflarını aldılar, kamera kayıtlarını verdik. Çözüm değil” ifadesini kullandı.EŞGALİ VERİLDİAziz Kaya ise hırsızlığın önlenmesi için caydırıcı tedbirlerin alınmasını istedi. Aziz Kaya, "Hırsızları ön kapıdan alıp, arka kapıdan salıyorlar, caydırıcı önlem alınmalıdır. En sonunda hoca kapıya ilit vurdu. Hırsızında eşkalini polise verdiler. Daha bir netice alınamadı. Halı, kilim gittiği zaman hoca sorumlu tutulacak. Musluklarda gitti. Caydırıcı bir önlem yok. Buraya da bir güvenlik verilmeli. Kalede bir sürü güvenlik var birini de buraya versinler" diye konuştu. LEYLA ÖZEKŞİ POLAT