"20 Ağustos" saldrsnn akabinde toplanan hemşehri derneklerinin yaptğ açklamalar basn yoluyla topluma gönderilmişti.

Gaziantep'te yaşayan göçmenlerin kurduğu 42 dernekten kaç bu toplantya katlmştr bilemiyoruz. Ancak yerel idarelerin önderliğinde söz konusu toplantya iştirak eden dernek başkanlarnn yuvarladğ sözcükler üç aşağ beş yukar ayn.

Toplant sonras basna yansyan açklamalar tek tek analiz ettim. Açklamalardan biri kendi yaln gerçeğini ilginç sözcüklerle ifade ediyordu.

" Saldrdan sonra Türk Bayrağ taşyan motosikletli gençler yaşadğmz semte geldiler. Biz bunun bir provokasyon olduğunu biliyorduk. Hepimiz kürdüz, hepimiz Türküz. Antalya'da bizim, Van'da bizim, Kars'ta bizim, İzmir'de bizim. Dedelerimiz Çanakkale'de birlikte savaşt" gibi basma kalp içi doldurulamamş bir ifade şekli ile yoruma açk sözcükler dizini.

Şimdi adama sormazlarm; o motosikletli gençlerin taşdğ bayrak Türk Bayrağ, sizin bayrağnz ne bayrağ.

Türk Bayrağ Türkiye Cumhuriyeti Devleti hudutlar içinde yaşayan etnik kökeni ve mezhebi her ne olursa olsun kendini bu topraklara ve büyük Türk Milleti'ne ait hisseden herkesin ve herkesimin ortak değeri ve ortak bayrağ değil mi?

Türk Bayrağ ne zamandan beri Türk'ün milli coğrafyasnda tahrik nedeni olmuştur?

Türk Bayrağ taşyanlar ne zamandan beri provokasyon amaçl eylemciler olarak anlmaya başlamştr.

O derneğin başkanna sesleniyorum; "Eğer senin niyetin düzgün olsayd Türk Milleti ile birlikte teröre karş ortak tavr alr ve o Türk Bayrağ taşyan gençlerden gocunmaz tersine onlar alkşlayarak safnz belirleyebilirdiniz."

Ancak siz ne yaptnz, Türk Bayrağ'n gördüğünüz zaman tahrik oldunuz, bunuda basn yoluyla bütün kamuoyu'na duyurdunuz.

Fransz işgaline ve işbirlikçi Ermenilere karş kan ve can pahasna Gaziantep'i vatan yapanlarn topraklarnda bugün için ikamet ediyor olmann sizlere yüklediği sorumluluğun ve misyonun demekki farknda değilsiniz.

Bayraklar bayrak yapan üstündeki kandr

Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandr

Bu iki dize İzmir için, Antalya için, Van için, Kars için ayn duygu yoğunluğunu taşyanlar ve elini taşn altna koyanlar için vatandr. Aksi halde bu topraklar birileri için vatan diğerleri için vatan değilse bu insan kitlelerinide daha fazla bir arada tutamazsnz demektir.

Yoksa oturduğunuz yerden İzmir'e ve Antalya'ya sahiplenemezsiniz. Eğer İzmirli Hakkari'ye gidemiyorsa Hakkarili'de İzmir'e giremez.

Toplumun içinde uçuşan bir takm sözcükler var. Bunlar dilimize pelesenk olmuş, asl amacn aşmş deyimler haline gelmiş.

"Akil adamlar" ve "kanaat önderleri" bu adamlar kimin adamlar, bu önderler kime hizmetle mükellef? Önce bunlarn sorgulanmas lazm.

Ki bu önerilerin doğrudan PKK'dan gelmesi ve Erdoğan hükümetinin bu önerilere balklama dalmas da bir diğer ilginçlik.

Tpk Gaziantep özelinde hemşehri derneklerini doğal oy deposu olarak gören, onlarn vastasyla sonuç alacağn zanneden akl evvel yerel idareciler gibi.

Bu derneklere hakettiğinin ötesinde bir statü verirseniz, kendini dar ambarnda zannedenlerin yarattğ tahribat önleyemezsiniz.

Onlara kendilerinin yazp çizdiği kural ve kaidelerle değil bütün toplumun uymas gereken kural ve kaidelerle yaşanacağ öğretilmelidir.

Genel ve değişmez kural şudur; Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni kuran Türk Halk'na Türk Milleti denir.

Egemenlik (falanca şeyhin, filanca ağann, ne idüğü belirsiz akil adamn, ya da kimin ajan olduğu belli olmayan kanaat önderinin değil) milletindir, bu millet ise büyük Türk Milleti'dir.

Gaziantep Şahinbey'in, Karaylan'n, Fayat Ağa'nn, Kara Kazm Bey'in, Ylan Krkan ve Arll Mehmet Ali Çavuş'un torunlarnndr.

Yani Gaziantep Franszlara ve Ermenilere karş savaşrken, mertebei şahadete erenlerindir.

Hülasa Gaziantep, Gaziantepliler'indir.

Çünkü Gaziantep Türk Bayrağ'nn ta kendisidir.